Nissan_ის ისტორია (ნაწილი მეორე)

 1966 წელს ავტომობილმა Nissan Prince R380 მესამე ადგილი დაიკავა იაპონურ რალიში Grand Prix, კონკურენციას უწევდა ლეგენდარულ Porsche 906. იმავე წელს Nissan Bluebird მოიპოვა წარმატება თავის კლასში მე-14 Safari Rally. იაპონურმა ავტომობილმა აქ პირველად გაიმარჯვა.
1967 წელს იაპონიის საიმპერატორო ოჯახისთვის შექმნილ იქნა პირველი ლიმუზინი Prince Royal ძრავით V8 ბრუნვით 6373 სმ3; სიგრძე 6,155მმ, სიგანე — 2,100 მმ და სიმაღლე — 1,770 მმ.
Nissan Fairlady 2000 თავისი გარეგანი სახით და არაშემაშინებელი ფასით უამრავი მყიდველი მოიზიდა მთელ მსოფლიოში და ამით კომპანიას საერთაშორისო ბაზარზე პოპულარობა მოუტანა.
1969 წელს გაყიდვაში გაიშვა უკანაამძრავიანი Datsun 240Z - დამოუკიდებელი ”პოდვესკით”, წინა დისკური მუხრუჭებით, და 6 ცილინდრიანი ძრავით. იგი სულ მალე 70-იანი წლების ყველაზეპოპულაულ სპორტულ მანქანად იქნა აღიარეული. მისი მოდელის 500 000 მანქანა 10 წელზე ნაკლებ დროში გაიყიდა.
Datsun 240Z —Safari Rally-ის გამარჯვებული 1971 წელს. ხასიათდებოდა დიდი მოთხოვნილებით, შესაშური მოთხოვნილებით სარგებლობს.
1970 წელს Bluebird -ს შესანიშნავი გამოსვლის შედეგად Nissan -მა Safari Rally -ში გაიმარჯვა, 1971 წელს კი გამარჯვება Datsun Fairlady 240Z -მ მოიპოვა.
1974 წლის განმავლობაში 10 000 ყველგანმავალი - Nissan Patrol გაიყიდა.
შიდა ბაზარს კომპანია ძალიან დიდ მნიშვნელობას ანიჭებდა და ამიტომ 1977 წელს ახალი ქარხანა Kyushu Plant გახსნა, ხოლო 1992 წელს კიდევ ერთი Iwaki Plant. მათში Nissan-მა თანამედროვე ტექნოლოგიები გამოიყენა.
1981 წელს კომპანიამ Nissan მარკის ავტომობილების მთელ მსოფლიოში გაშვება დაიწყო, რაც მის უახლეს სტრატეგიასწარმოედგენდა. 1981 წელს Nissan-ს ახალი ტექნიკური ცენტრი გაიხსნა.
80-იან წლებში კომპანიის 2 ახალი სტრატეგიული ბაზა გაიხსნა საზღვარგარეთ:1980 წელს — Nissan Motor Manufacturing Corp., U.S.A - აშშ-ში და Nissan Motor Manufacturing (UK) Limited - დიდ ბრიტანეთში. პირველი პიკაპი Datsun გამოვიდა 1983 წელს და იგი Nissan Motor Manufacturing Corp., USA ქარხნის კონვეირზე აიწყო, ხოლო პირველი Sentra (Sunny) - 1985 წლის მარტში.
Nissan Silvia Q's აღიარებულია ყველაზე ლამაზ ავტომანქანად და 1998 წელს გრანპრიც კი მოიპოვა " იაპონიის წლი ავტომანქანა" 1988-1989 წლებში.
იამვე წელს აშშ_ში Nissan-ს ქვეგანყოფილება, კომპანია Infiniti Division of Nissan North America, რომელიც უშვებდა ლუქსის ტიპის ავტომობილებს და კონკურენციას უწევდა ისეთ გიგანტებს, როგორებიცაა: Mercedes, BMW და Lexus.1989 წლის ნოემბერშე გაყიდვაში გაიშვა Infiniti Q45.
Infiniti Q45 —Nissan კომპანიის მიერ შქმნილი პირველი ლუქსის ქვეგანყოფიელბის ავტომანქანა— Infiniti.
აშშ-ს საუკეთესო იმპორტირებული წლის— Nissan 300ZX, ყველაფერთან ერთად საოცრად ლამაზ მოდელსაც წარმოადგენდა.




1990 წელს აშშ-ში შეიქმნა Nissan North America, Inc., რეგიონალური საათაო ოფისი ფირმის სამხ. ამერიკაში საქმიანობის სამართავად. იმავე წელს მოდელმა 300ZX აშშ-ში "1990 წლის იმპორტირებული ავტომობილის" ტიტული მოიპოვა. 1990 წლის ნოემბერში კი Nissan-მ Siam Motors Co., Ltd. კომპანიის აქციები შეისყიდა.
იმავე წელს Nissan R390 GT1-მ აიღო მეხუთე საპატიო ადგილი Le Mans Rally-შ0, საუკეთესო მათ შროსი რომლის მოპოვებაც იაპონურმა ავტომობილებმა შეძლეს.
ჯამურმა წარმოებამ 1990 წლის იანვარში 50 მლნს მიაღწია.
1991 წელს დიდ ბრიტანეთში შეიქმნა ახალი დისტრიბუციული კომპანია Nissan Motor (GB), Ltd.
Nissan R390 GT1-მ აიღო მეხუთე საპატიო ადგილი Le Mans Rally-ში, საუკეთესო მათ შროსი რომლის მოპოვებაც იაპონურმა ავტომობილებმა შეძლეს.
1992 წელს კომპანიამ Nissan Motor Manufacturing Corporation, USA დაიწყო მოდელზე - Altima (Bluebird) - მუშაობა, ხოლო Nissan Motor Manufacturing (UK) Ltd.-მ კი ცნობილი იაპონელი დიზაინერის ტოკუისირო ხოსაკას მიერ შემუშავებული Nissan Micra (March)-ს წარმოება. ამ უკანასკნელმა გამოშვებისთანავე დაიმსახურა "1993 წლის საუკეთეო ავტომობილის" ტიტული. ავტომანქანამ March ასევე მოიპოვა პრემიები "1992-93 წლების იაპონური ავტომობილი" და "1992-1993 წლების უახლასი ავტომობილი " იაპონიაში.
ბევრი ჯილდოს ლაურეატი, მთელს მსოფლიოში უსაზღვროდ პოპულარული Nissan Micra (March).
1993 წელს კომპანიამ Nissan Motor Iberica, S.A. გამოუშვა ახალი ყველგანმავალი Terrano II ევროპის ბაზრებისთვის.
1994 წელს ევროპაში Maxima QX-ს ახალი ტაობა გაჩნდა გაყიდვაში, 1995 წელს კი - Almera.
1995 წელს კომპანიამ განსაზღვრა მსოფლიოს რეკონსტრუციის პოლიტიკა, რომელიც ასევე ეხებოდა ადგილობრივი საწარმოების გაფართოებასა და დეტალების იმპორტს მთელ მსოფლიოში.
Nissan აქტიურად მუშაობდა გარემოს დაცვის საკითხებზე, რიომელიც დღითი დღე მეტ ყურადღებას იპყრობდა. კომპანიის საქმიანობა ამ სფეროში გულისხმობდა ავტომობილებში გაწმენდილი კვების წყაროების და ბუნებრივი რესურსების მეორადი მოხმარების სფეროების შესწავლას. 1997 წელს ფირმამ შექმნა ავტომობილი რომელიც მუშაობდა როგორც ბენზინზე, ასევე ელექტოობაზე - hybrid electric vehicle - HEV.
1998 წელს გამოვიდა განახლებული Primera და European New Cars Assessment Program-ს მიერ მაშინათვე ყველაზე უსაფრთხო ავტომობილად იქნა აღიარებული ДТП-ს შემთხვევაში.
იმავე წელს Nissan აღმოიჩნდა ერთადერთი მანქანა, რომელმადც რირსეულად ჩაატარა 24 საათიანი Le Mans რალი 10-ივე პოზიციაში. 1998 წელს შეიქმნა Patrol GR - 6 ცილინდრიანი ტურბოდიზელის ძრავით 2,8 ლ მოცულობით.
1999 წელს ჟენევის ავტოშოუზე წარმოადგინეს Almera Tino-ს პროტოტიპი, რომელიც 2002 წელს ეროპის ბაზარზე გაყიდვაში ავტომანქანების პირადმა ექსპორტმა 1999 წელს 30 მლნ-ს მიაღწია.

Nissan_ის ისტორია (ნაწილი მეორე)SocialTwist Tell-a-Friend
0 comments:

Post a Comment





There was an error in this gadget

Blog Archive

Labels